• 60 dagen geld terug garantie
  • Levertijd 3-4 werkdagen
  • Veilig winkelen
  • Gratis verzending boven de €49
Hööks Academy
Logotyp Hööks Academy
Aanmelden Een winkel zoeken
0
  • 60 dagen geld terug garantie
  • Levertijd 3-4 werkdagen
  • Veilig winkelen
  • Gratis verzending boven de €49
Ruiter
Ruiter
Hööks Academy
Hööks Academy

Uw favorieten

Producten laden...

Met trots presenteren wij een collectie in samenwerking met Carl Hedin.

  • Start
  • Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

1Algemene Voorwaarden
1.1 Deze Algemene Voorwaarden ("Algemene Voorwaarden") zijn van toepassing wanneer u als individu een aankoop doet op www.hooks.nl (de "Website"). Wanneer u een aankoop doet op de Website, wordt er een overeenkomst gesloten tussen u als individu of bedrijf en Hööks Hästsport AB, geregistreerd met organisatienummer SE5561582213101, gevestigd te Företagsgatan 58, 501 77 Borås, Zweden ("Hööks", "ons", "wij" of "we").
2Hoe kunt u contact met ons opnemen?
  Als u vragen heeft over deze Algemene Voorwaarden of over uw bestelling, neem dan gerust contact met ons op. U kunt ons bereiken door te bellen naar (+31) 024 80 80 157 of door een e-mail te sturen naar klantenservice@hooks.nl.
3Totstandkoming overeenkomst
3.1 Wanneer u een aankoop doet op de Website, accepteert u deze Algemene Voorwaarden, die van toepassing zijn op al onze verkopen aan particulieren (consumenten). U moet ouder zijn dan 18 jaar en het recht hebben om een overeenkomst aan te gaan in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, b.v. niet onder curatele staan.
3.2 Wanneer u uw aankoop heeft afgerond, wordt een voorlopige orderbevestiging getoond op de Website. De voorlopige orderbevestiging wordt automatisch getoond en is slechts een bevestiging dat wij uw bestelling hebben ontvangen, dit is geen bevestiging dat er een bindende overeenkomst is aangegaan. Een bindende overeenkomst komt pas tot stand wanneer wij uw aankoop bevestigen en een definitieve orderbevestiging sturen naar het e-mailadres dat u heeft opgegeven in verband met de aankoop. Wanneer uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail met een track&trace link naar het pakket.
3.3 We kunnen uw bestelling weigeren als u ons onjuiste informatie heeft verstrekt in de check-out, als we een poging tot fraude vermoeden of als de bestelling niet kan worden voltooid omdat het door u bestelde product niet op voorraad is. In dergelijke gevallen zullen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen.
4.Prijzen en betaling
4.1 Bij het bestellen gelden de prijzen die op het moment van bestellen op de Website staan vermeld. Alle prijzen zijn weergegeven in de lokale valuta inclusief de toepasselijke btw.
4.2 Indien de prijs of informatie over een product vermeld op de Website onjuist is en u zich dat realiseert of had moeten realiseren, is de prijs of informatie niet van toepassing op de aankoop. In dergelijke gevallen nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
4.3 Wij bieden verschillende betalingsmogelijkheden aan. De beschikbare betaalmethoden en eventuele beperkingen staan vermeld op de Website en in de check-out. Wij en onze betalingsdienstaanbieder (PSP) hebben het recht om te kiezen welke betalingsopties we van tijd tot tijd aanbieden.
4.4 We bieden Klarna Checkout aan als betalingsoptie, een dienst die aangeboden wordt door de Klarna Bank B.V. Via Klarna checkout kan u kiezen voor de gewenste betalingsmethode. U geeft dan toestemming aan Klarna om betalingen van u te ontvangen. De daaraan verbonden rechten behoren toe aan Klarna. Betalingen kunnen enkel gedaan worden aan Klarna. Naast deze algemene voorwaarden gelden tevens Klarna's betalingsvoorwaarden. Als u achteraf betalen kiest als betalingsoptie dan is Klarna de schuldeiser.
5. Gift cards
5.1 De door Hööks uitgegeven cadeaubonnen zijn twee jaar geldig en kunnen op de website als betaalmiddel worden gebruikt. Cadeaubonnen zijn aan het land van uitgave gebonden. U kunt meerdere cadeaubonnen voor dezelfde aankoop gebruiken en cadeaubonnen gebruiken als gedeeltelijke betaling voor uw aankoop. Als de waarde van de cadeaubon hoger is dan het huidige aankoopbedrag, wordt het teveel opgeslagen op het nummer van de cadeaubon en kan het op een later aankoopmoment worden gebruikt. In deze gevallen zal geen nieuwe cadeaubon worden uitgegeven.
6. Verzending en levering
6.1 Producten worden bij u afgeleverd middels de verzendmethode die u kiest in de check-out. Informatie over uw mogelijkheden vindt u op de Website en in de check-out. Afhankelijk van de verzendmethode die u kiest en het totale bedrag van uw bestelling, kunnen er verzendkosten in rekening worden gebracht. De bezorgkosten zijn gratis als u voor meer dan €49 bestelt. Bestelt u voor minder dan €49, dan zijn de verzendkosten €4,90. Eventuele verzendkosten worden slechts één keer per bestelling gerekend, ongeacht het aantal pakketten in de bestelling.
6.2 De verwachte levertijd is 3-4 werkdagen, afhankelijk van de bezorgmethode u kiest. Wij streven er altijd naar om uw bestelling te bezorgen binnen het geschatte aantal werkdagen. Houd er rekening mee dat de bezorgtijd kan variëren, afhankelijk van waar u woont, welke bezorgmethode u kiest en het seizoen. Als uw bestelling vertraging oploopt, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen en heeft u het recht om uw bestelling te annuleren als de vertraging vóór de verzending optreedt en een aanzienlijke impact op u heeft.
6.3 In verband met uw levering ontvangt u een melding via SMS of e-mail. Als uw bestelling via een koerier wordt verzonden en u geen mobiel nummer of e-mailadres heeft opgegeven, ontvangt u een leveringsbericht per post. U bent verantwoordelijk voor het ophalen van uw bestelling binnen de aangegeven termijn op het leveringsbericht.
6.4 Wij leveren aan adressen binnen Nederland. Om uw bestelling te ontvangen op een EU-adres buiten Nederland, moet u uw bestelling op de EU-website plaatsen. Als er beperkingen zijn met betrekking tot de levering, informeren we u aan het begin van het bestelproces.
6.5 Zodra de te leveren goederen op het opgegeven afleveradres zijn afgeleverd, gaat het risico voor de goederen over naar de koper.
7. Gedeeltelijke levering
  Als uw bestelling meerdere artikelen bevat waarvan sommige artikelen tijdelijk niet op voorraad zijn, dan splitsen we uw bestelling op in meerdere leveringen. Het niet op voorraad zijnde artikel wordt op een later tijdstip kosteloos bij u bezorgd. U heeft altijd het recht om het vertraagde artikel te annuleren.
8. Niet-opgehaalde pakketten
  Als u ons niet laat weten dat u uw aankoop wilt herroepen, hebben wij het recht om administratiekosten van € 19 in rekening te brengen, die overeenkomen met onze kosten voor de verwerking en verzending in gevallen waarin u uw pakket niet ophaalt.
9. Aanbiedingen, kortingscodes en cadeaus
9.1 We kunnen van tijd tot tijd promoties, kortingscodes, geschenken en andere aanbiedingen ("Aanbiedingen") aanbieden. Dergelijke Aanbiedingen zijn slechts geldig gedurende de bij de Aanbieding vermelde periode en zolang het product op voorraad is. Aanbiedingen kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingen, tenzij uitdrukkelijk vermeld op de Website. Naast eventuele specifieke voorwaarden zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing op aanbiedingen.
9.2 Bij beëindiging of herroeping van een Aanbieding zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing op de producten die voorheen onder een Aanbieding vielen.
10. Herroepingsrecht en retourneren
10.1 Volgens de wet handhaving consumentenbescherming heeft u het recht om uw aankoop te annuleren binnen 14 dagen vanaf de dag dat u, of een persoon namens u, het product dat u op de website hebt gekocht, heeft ontvangen.
10.2 Aanvullend geven we u 46 dagen (in totaal 60 dagen) retourrecht. Het uitgebreide recht op teruggave wordt niet aangeboden op producten die in de uitverkoop zijn gekocht. We bieden echter niet het uitgebreide retourrecht voor goederen die niet volledig ongebruikt zijn, waarover u hieronder meer kunt lezen.
10.3 Wanneer u gebruik maakt van uw wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen, heeft u het recht om de verpakking te openen en het product te onderzoeken voor zover dit nodig is om het karakter, de kwaliteit en de functie te beoordelen. In deze gevallen heeft u recht op volledige terugbetaling bij retournering als u ons hiervan op de hoogte stelt binnen 14 dagen vanaf de dag dat u het product heeft ontvangen. Als u meer met het product omgaat dan nodig is om het karakter, de kwaliteit en de functie te bepalen, hebben wij het recht om een bedrag in mindering te brengen op de terugbetaling. Hieronder kunt u meer lezen over wat dit betekent.
10.4 Indien u gebruik wilt maken van uw verlengde retourrecht nadat het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen is verstreken, kunt u dit doen tot 60 dagen na levering van het product, mits het product ongebruikt, in originele staat en in de originele verpakking is. Dit betekent bijvoorbeeld dat een paardendeken schoon, droog en vrij van haar en vacht moet zijn om onder het recht op retourneren te vallen.
10.5 Als u een product wilt omruilen, kunt u dat doen in een van onze winkels door de gekochte waren te retourneren en een nieuw product te bestellen in de webshop.
10.6

10.6 Voor bepaalde producten geldt noch het herroepingsrecht, noch het uitgebreide retourrecht. Als een product om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt is om te retourneren, kunt u het product niet retourneren als u de verzegeling van het product hebt verbroken. Ook heeft u geen recht op retournering van een product dat naar uw instructies is veranderd of anderszins is gepersonaliseerd. Bijvoorbeeld artikelen die met borduursel worden besteld. Indien het herroepingsrecht of het verlengde retourrecht niet van toepassing is, wordt dit bij het product vermeld.

U kunt ons altijd laten weten dat u spijt heeft van de aankoop via het standaard herroepingsformulier, dat u onderaan deze pagina vindt, maar dit is niet verplicht.

 Hoe te retourneren
10.7 U kunt gebruik maken van uw herroepingsrecht door het product binnen de gestelde termijn naar ons terug te sturen. Voor een gemakkelijke afhandeling raden wij u aan om het voorbedrukte, voorgefrankeerde retourlabel te gebruiken om het pakket naar ons terug te sturen.
10.8

Voor het retourneren dient u de verzendkosten te betalen. De kosten zijn afhankelijk van de bezorgservice die u gebruikt. De retourkosten bedragen €4,90 indien gebruik wordt gemaakt van het voorgefrankeerde, meegeleverde retourlabel dat is inbegrepen in uw bestelling. Deze kosten worden na ontvangst van de retourzending verrekenend met het terug te ontvangen bedrag.

Ons retouradres is Hööks Hästsport AB, Företagsgatan 58, 501 77 Borås, Zweden.

 Terugbetaling
10.9 Indien u binnen 14 dagen gebruik maakt van uw herroepingsrecht, hebben wij het recht op aftrek van het bedrag waarmee de waarde van het product is verminderd indien u het product meer heeft gebruikt dan nodig is om het karakter, de kwaliteit en de functie vast te stellen. Een dergelijke aftrek vindt plaats op basis van de waarde van het product bij teruggave in vergelijking met de oorspronkelijke waarde op het moment van aankoop. Als u een aankoop tegen de oorspronkelijke prijs wilt retourneren nadat het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen is verstreken, heeft u recht op een terugbetaling tot 60 dagen na aankoop en uitsluitend als het product ongebruikt, in de originele staat en in de originele verpakking is.
10.10 U ontvangt uw terugbetaling binnen 14 dagen vanaf de dag dat u ons heeft laten weten dat u uw aankoop wilt herroepen of heeft aangekondigd dat u gebruik wilt maken van het uitgebreide retourrecht. We zullen u echter niet terugbetalen totdat we het geretourneerde product hebben ontvangen of voordat u heeft aangetoond dat u het naar ons hebt verzonden. Terugbetalingen worden gedaan via dezelfde betaalmethode die u op het moment van aankoop heeft gekozen, tenzij er een belemmering is voor een dergelijke terugbetaling of als anders is overeengekomen. Wanneer u een aparte betalingsovereenkomst aangaat met onze betalingsprovider, zal de betalingsprovider uw terugbetaling afhandelen.
11. Klachten
11.1 Als er iets mis is met uw product, heeft u het recht om een klacht in te dienen over het defecte product in overeenstemming met de wetgeving omtrent handhaving consumentenrecht. Je dient binnen een redelijke termijn (maximaal 24 maanden) nadat je het gebrek hebt ontdekt ons in kennis te stellen.
11.2 Voor het indienen van uw klacht raden wij u aan gebruik te maken van het klachtenformulier op de achterkant van de leveringsbon. U kunt ook altijd contact met ons opnemen via klantenservice@hooks.nl of (+31) 024 80 80 157. Ons retouradres is Hööks Hästsport AB, Företagsgatan 58, 501 77 Borås, Zweden. Als u een klacht heeft over een product, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, nadat u de fout heeft ontdekt.
11.3 Wanneer het gereclameerde product is ontvangen en is vastgesteld dat de klacht gegrond is, zullen wij u vergoeden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Dit betekent dat het defecte product wordt hersteld of dat wij het product vervangen door een nieuw exemplaar. Als geen van deze opties mogelijk is, hebt u het recht om een prijsverlaging te eisen die overeenkomt met de fout of om de aankoop te annuleren in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Ook heeft u recht op vergoeding van uw schade volgens de geldende wetgeving. Houd er rekening mee dat we het recht hebben om een klacht af te wijzen als blijkt dat het product niet defect is volgens de toepasselijke wetgeving.
12. Onze verplichtingen
12.1 Als er een defect in uw product is of als de levering vertraging oploopt, zijn wij verantwoordelijk voor de schade die u heeft geleden als gevolg van het defect of de vertraging in overeenstemming met de toepasselijke verplichte wetgeving inzake consumentenbescherming. Wij zijn echter alleen aansprakelijk voor schade voor zover u redelijke maatregelen heeft genomen om uw schade te beperken. Wij zijn daarom niet verantwoordelijk voor schade die u had kunnen voorkomen door redelijke maatregelen te nemen.
12.2 Wij zijn niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onvoorziene omstandigheden buiten onze macht, bijvoorbeeld oorlogen of natuurrampen, die wij redelijkerwijs niet hadden kunnen voorzien (Overmacht, Force Majeure). U hebt echter altijd het recht om de aankoop te annuleren in overeenstemming met de verplichte wetgeving inzake consumentenbescherming.
13. Diversen
  We behouden ons het recht voor om alle of een deel van onze rechten in overeenstemming met deze overeenkomst over te dragen aan derden zonder uw voorafgaande toestemming. Wij erkennen voorts het recht om ons betalingsrecht zonder uw voorafgaande toestemming aan derden over te dragen of te verpanden. U mag daarentegen geen enkel deel van uw rechten of verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst overdragen zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.
14. Over deze Algemene Voorwaarden
14.1 We hebben het recht om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen, maar de Algemene Voorwaarden die u heeft goedgekeurd op het moment van uw aankoop, zijn altijd van toepassing op die aankoop. De laatst gepubliceerde versie van de Algemene Voorwaarden is altijd beschikbaar op de Website. Wijzigingen worden van kracht vanaf het moment dat u de Algemene Voorwaarden hebt geaccepteerd, d.w.z. in verband met het doen van een nieuwe aankoop op de Website.
14.2 Wij zijn een Zweeds bedrijf met ons hoofdkantoor in Zweden en vallen daarom onder zowel de Zweedse als de Nederlandse wetgeving. U heeft echter altijd het recht om de rechten uit te oefenen die voor consumenten bestaan binnen Nederland. Dit betekent dat we altijd zullen voldoen aan de verplichte consumentenbeschermingswetgeving in Nederland.
15. Vragen, klachten en geschillen
15.1 U kunt contact met ons opnemen als u vragen of klachten heeft over uw bestelling. U kunt ons bereiken via klantenservice@hooks.nl of (+31) 024 80 80 157.
15.2 In geval van een geschil volgen wij de besluiten van alternatieve geschillenbeslechtingsorganen. Klik hier voor toegang tot de instantie voor alternatieve geschillenbeslechting in uw land.
15.3 U heeft ook de mogelijkheid om een klacht in te dienen via het Europese geschillenbeslechtingsplatform, welke u hier kunt vinden.
15.4 Niettegenstaande het bovenstaande kunnen eventuele geschillen ook worden beslecht door iedere bevoegde rechtbank waar de klant woonplaats heeft.
  
  Deze Algemene Voorwaarden werden door Hööks Hästsport AB bepaald op 15 september 2021.

HÖÖKS HÄSTSPORT AB

Företagsgatan 58
SE-501 77 Borås
Sweden

E-mail: klantenservice@hooks.nl

Telefoon: 024 808 01 57

Org. no: 556158-2213

VAT no: SE5561582213101

© Hööks.se 2020

BOM!

Webbläsaren du använder är diskad.

Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:

Google Chrome, SafariFirefox eller Microsoft Edge.